donderdag, april 06, 2006

De ideale schoonzus

Vandaag was ik op expeditie. Ik ging op weg naar Engwierum, waar de plaatselijke supermarkt de deuren sluit.

Vanuit Leeuwarden vertrok ik met de bus naar Dokkum. Toen ik daar na 52 minuten eindelijk was aangekomen, moest ik mij nog 44 minuten vermaken alvorens de bus naar Engwierum vertrok vanaf perron B.

Ik besloot de Dokkumer middenstand te bezoeken en gaf daar nog een calorierijke draai aan middels de aanschaf van een Twix. In het centrum van Dokkum trof ik op de Aalsumerpoort een enorme hoosbui en later een nog grotere tekkel.

Op weg naar Engwierum, in een lege bus, zag ik gras, land en grasland. In zijn supermarkt vertelde eigenaar Sievert me even later zijn verhaal. De mensen uit het dorp komen niet meer naar zijn winkel, behalve dan als ze in de stad iets vergeten zijn te kopen.

De schoonzus van Sievert leent zelfs zijn auto om naar de Lidl te gaan en daar haar kar vol te laden. Ik kon dan ook niet anders dan Sievert gelijk geven dat hij ermee ophoudt.

Geen opmerkingen: