donderdag, oktober 12, 2006

Waar ik woon is goed te zien

Google Earth is een mooi ding. Ik zwerf er graag mee over de aardbol. En als je dan bij de Eiffeltoren bent en ineens naar het Tainanmen-plein in China vliegt, dan besef je plotseling hoe klein de wereld is.

In die zin versterkt Google Earth eigenlijk de boodschap van Al Gore: de aarde is maar een klein planeetje, en we moeten ons er met zijn allen mee zien te redden.

Ik red me er vooral mee vanuit Utrecht. Waar ik woon is via Google goed te zien. Ik woon in een straat zonder zwerfvuil waarin de auto’s netjes staan geparkeerd. Behalve dan die ene rode.

Ook te zien is de lantaarnpaal waartegen ik mijn fiets altijd parkeerde (totdat buurvrouw klaagde dat hij tegen haar auto kon vallen), en de boom waar ik hem tegenwoordig altijd tegenaan zet.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé, de titels verschijnen boven de post en in je rss-feed. Gefeliciteerd met deze technische vooruitgang ;-)