maandag, januari 22, 2007

De dag dat lijn 3 ophield te bestaan (voor even)

10.10 uur. Ik loop van Hoog Catharijne naar het stadsbussenplatform. Halverwege de trap zie ik lijn 3, mijn lijn 3, nog net wegrijden. Jammer, maar geen probleem. Over tien minuten komt er weer een bus.

10.15 uur. Tijdschrift gekocht bij de kiosk. Ik wandel terug naar het busplatform. De bus zal zo wel komen.

10.20 uur. Nog geen bus. Nou ja, bussen te over. Ik tel er minstens tien per minuut. Maar geen lijn 3. Mijn lijn 3.

10.25 uur. Nog steeds geen lijn 3. Irritant is dat. 10.28 uur. Nog steeds niks. Maar, de bus van half elf kan elk moment komen. Het voelt alsof de kans twee keer zo groot is geworden dat lijn 3 komt. Een geruststellende gedachte.

10.30 uur. Half elf. Geen bus. 10.35 uur. Apathie maakt zich meester van de aanzwellende groep wachtenden. 10.40 uur. De kans op lijn 3 is inmiddels drie keer zo groot als toen ik voor de eerste maal vandaag de trap afliep, een half uur geleden.

10.45 uur. Is lijn 3 opgehouden te bestaan? Minuten kunnen lang duren op het station. De tijd tikt traag, totdat verlossing de hoek om komt gereden. Lijn 3 has arrived. Het is tien voor elf en de dag kan beginnen.

Geen opmerkingen: