maandag, januari 08, 2007

Zwemmende managers

Waarbij we nog wel even de slag moeten maken dat de sense of urgency ook landt in de betreffende business unit.

Mooi was dat. Zat ik in de trein met een heuse manager. Schuin tegenover me schetste hij een collega mooie vergezichten. Zo zie ik het plaatje voor me nu, maar ik moet het profiel nog even hardop zwart op wit zetten.

Zeker, gaan we binnenkort een periodieke afspraak over maken. Met concrete handvaten, zodat er minder wordt gezwommen.

Tijdens zijn gesprek hing hij schuin in de oranje bank. Zijn vrije arm zwaaide heen en weer, met de hand tekende hij luchtfiguurtjes. Het leek erop dat hij zichzelf met een losse lichaamshouding in een goede sfeer wilde brengen. Kon hij ontspannen zijn diepe inzichten aan de man brengen.

Het probleem was: als ie niet beslist pseudo-laid-back had willen bellen, en niet zo scheef in de banken had gehangen, had ik die enorme walm uit z’n mond ook niet hoeven inhaleren.

Geen opmerkingen: