maandag, mei 08, 2006

Achter de muziek aan

Een geluid, een geur, of in dit geval een naam, kunnen je meenemen naar een andere plaats of een ander moment. Zondagavond zat ik zomaar weer als klein jongetje voor de televisie, te kijken naar Achterwerk in de kast, of uit de kast, van de VPRO.

Dat deed ik altijd op zondagochtend. Heit en mem nog voor pampus en dan kijken naar Rembo en Rembo en mevrouw Ten Cate. Met ranja en koekjes.

Als het programma afgelopen was, kwam altijd Reiziger in muziek, met Han Reiziger. Man met baard, sprak over muziek. Soms logeerden we bij beppe, en dan keken we er wel eens naar, maar ik vond er niks aan.

Zaterdag overleed Han Reiziger, en toen ik dat gisteravond hoorde, was het ineens weer zondagochtend, en keek ik naar Rembo en Rembo.

1 opmerking:

Anoniem zei

Goh Rutger...Ik dacht echt precies hetzelfde toen ik hoorde dat Han Reiziger was overleden. Bij het intro-muziekje van Han, kwamen mijn ouders naar beneden en was ik teleurgesteld dat het alweer elf uur was en het laatste VPRO filmpje was afgelopen. Heerlijk die Zweedse films en mevrouw Ten Kate. Rembo en Rembo was het leukst want dat ging altijd over poep, scheten, naakte mensen en nog meer poep! Reiziger in muziek was intens saai, maar mijn vader vond het geweldig.