dinsdag, mei 02, 2006

Peter R., John F., en een lange reconstructie

Peter R. de Vries lost vanavond op SBS de moord op John F. Kennedy op. Het begin was in ieder geval al lekker pathetisch, dus dat belooft wat. Helaas vergat Peter R. ook iets in de openingsscene. Hij stond daarin op een grasveld en zei:

Ook al was ik nog maar zeven jaar oud, ik weet nog precies wat ik deed, toen ik hoorde dat John F. Kennedy was doodgeschoten. Ik was hier, op het voetbalveldje voor mijn ouderlijk huis in Amstelveen. Daarna kregen we de onvermijdelijke opnamen van Zapruder te zien.

Fout! Gemiste kans! Peter R. had moeten zeggen, daar op dat trapveldje met die bal in zijn handen:

Ik weet nog precies wat ik deed toen ik hoorde dat John F. Kennedy was doodgeschoten. We gaan kijken naar een reconstructie.

Geen opmerkingen: