zaterdag, september 23, 2006

Snor en theezakje

Toen ik hoorde dat Ernst Hirsch Ballin de opvolger was van Piet Hein Donner bij Justitie, dacht ik twee dingen.

1. Heeft hij die snor nog?
2. Theezakje

Over dat eerste: ik heb altijd het idee dat een snor iets zegt over iemand. Karakter, intelligentie, uithoudingsvermogen, wie weet wat de snor allemaal kan verklaren. Een mooi onderwerp om eens nader te onderzoeken, dat zeker.

Ballin blijkt overigens tegenwoordig snorloos te zijn. Jammer.

Wat zou het mooi zijn wanneer hij, om zijn staatmanschap en gezag te benadrukken, het borsteltje opnieuw liet groeien. Ik zou willen zeggen: hup Hirsch, volg je hart!

Dan het theezakje. Ik meende mij te herinneren dat Ballin het middelpunt vormde van wat later Operatie Theezakje is gaan heten. Daarbij werd de toenmalige minister van Defensie begin jaren negentig van het ene naar het andere marinefregat geholpen, en wel zo dat hij een tijdje in een tuigje hulpeloos tussen de twee schepen bungelde.

Dat was lachen natuurlijk voor de meegereisde reporters. Maar goed, dat theezakje was niet Ernst Hirsch Ballin maar Relus ter Beek, leerde Google. Wist ik eigenlijk ook wel.

Zat ik er dus mooi naast, met snor en theezakje.

1 opmerking:

Anoniem zei

Relus ter Beek was het theezakje