dinsdag, februari 20, 2007

Bij loket 2 zijn

De gemeente verbouwt. Het gemeentekantoor in Grou is tijdelijk in het voormalige pand van Heineken gevestigd. Niet van Heineken overgenomen is bedrijfsmatige efficiëntie.

Voor een nieuw paspoort stapte ik door de voorheen deuren naar het bier. De geïmproviseerde wachtkamer was verlaten, op vijf lege stoelen na dan. Omdat ook de loketten leeg waren, onbemand althans, keek ik een mededelingenbord op en neer.

Meneer, klonk het, wat kan ik voor u doen? Vanachter een andere balie keek een mevrouw mij aan. Ik legde uit dat ik voor een nieuw paspoort kwam.

Dan moet u bij loket 2 zijn. Hier heeft u een nummertje. Ik nam een klein briefje aan. Nummer 03737. Ik draaide me om naar loket 2, dat nog steeds leeg was, zette een pas en hoorde: nummer zevenendertighonderdzevenendertig?

Twee glimlachen keken me verwachtingsvol aan vanaf loket 2.

Geen opmerkingen: