vrijdag, februari 08, 2008

Natasja zegt hoe het is

Onmiddellijk kreeg ik medelijden met Louis. De eerste de beste wedstrijd nadat hij had bedankt voor de analyses bij SBS6, omdat Oranje het toch nooit zou leren, won het Nederlands Elftal overtuigend van Kroatië. En de analyse werd verzorgd door Natasja Froger.

Graag had ik die gezichtsuitdrukking willen zien. Het moment dat de glimlach van Natasja in beeld verscheen. Louis van Gaal denkt eerst nog aan het belspelletje, maar dan blijkt Edward van Cuilenborg aan dezelfde tafel te zitten, en introduceert hij de volkszangersvrouw als voetbalbeest.

Ik weet zeker: Louis schrok zich een hoedje.

En dan die uitslag. Louis was er helemaal klaar voor toen hij in zijn voetbalstoel ging zitten. In de startblokken voor twee keer drie kwartier zuchten, steunen en zeuren. De lange regenjas aan en het favoriete opschrijfboekje in de hand. Morgen zou hij zijn jongens van AZ op het magneetbord wel eens laten zien wat de bondscoach allemaal had gemist, qua ruiten op het middenveld en verloren gevechten om de derde bal.

Het drama voltrok zich onverbiddelijk in huize Van Gaal. Truus kon kalmeren wat ze wilde, tegen de ontwikkelingen in Split was geen zalvend woord opgewassen. Johnny scoorde, Lange Jan scoorde, en tussendoor was er die prachtig uitgespeelde aanval, die werd afgerond door de Hunt, zoals analytica Natasja Klaas Jan terloops noemde.

Het zal voor Louis een lange nacht zijn geweest.

Ik keek natuurlijk ook wel even op toen ik blonde Natasja naast Frank de Boer ontwaarde. Helemaal toen ze begon te orakelen over de wedstrijd. Ze schudde de namen zo uit haar mouw.

Zo zei ze vooraf niet helemaal zeker van een Nederlandse overwinning te zijn geweest: Ik zag Heerenveen van de week spelen. Nou, die tweede goal van Pranjic, toen ging ik me wel even zorgen maken.

En daar bleef het niet bij: En dan die Modric! Die moeten we zeker in de gaten houden.

Edward vroeg na een verhandeling van Natas over ruimte benutten op de vleugels de erkende sportkenners Frank de Boer en Tjerk Bogtstra naar hun mening over de subtoppers van het nationale elftal, waarvan er vanavond veel hadden gespeeld. Mevrouw Froger counterde onmiddellijk: Je hebt ze tijdens het EK ontzettend nodig, hè, want we zitten in een verdomd lastige poule.

En zo is het Natasja. Zo is het.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi rutger

Is dit de eerste vrouw met voetbal verstand???


Willem