woensdag, juni 21, 2006



Dat moest ik ook niet doen, denken slim te zijn

Ben ik er dan toch ingetuind, dacht ik, vrij naar Herman Kuiphof, toen ik het pakketje openmaakte. Via internet had ik het abonnement van mijn mobiele telefoon verlengd, maar nu kreeg ik niet alleen een gloedjenieuwe telefoon, maar ook een nieuwe simkaart.

Toen had ik er dus twee. En twee simkaarten, dat is twee contracten. Twee rekeningen, twee keer betalen. Met andere woorden: doffe ellende, world of pain, en ga zo maar door.

Eerst maar even gebeld naar T-Mobile. Daar hebben zoiets wel vaker bij de poot, vertrouwde de mevrouw van de klantenservice mij toe. Erg jammer, maar niks aan te doen. En dat moest ik ook niet doen, denken slim te zijn en de boel via internet afsluiten.

Ik ben een oen, in het diepst van mijn gedachten, dacht ik dan ook, ditmaal vrij naar iemand anders. Bleek gelukkig mee te vallen, begreep ik de volgende ochtend van Stieg, mannetje bij de online telefoonabonnementenboer.

Foutje meneer, kan gebeuren, luidde zijn blijde mededeling. En ze gaan het allemaal weer rechtbreien. Tof.

Geen opmerkingen: