donderdag, juni 29, 2006

Ich will da sein

In de ban is wat overdreven, maar Duitsland is nooit ver weg, de laatste tijd. De hele dag zweeft Wenn es passiert door mijn hoofd. Temidden van gitaren zingt een meisje heel aanstekelijk dat ze erbij wil zijn, wenn es passiert.

Tenminste, zo begrijp ik het.

Het nummer is de afsluiter van Studio Sportzomer, onder een compilatie van de voetbaldag. Dat zal ook wel de reden zijn dat ik het een lekker nummer vind: als ik het in gedachten hoor, dan zie ik vertraagde beelden van mooie doelpunten en schandalige overtredingen. Lekker.

Minder lekker is Das Experiment. Deze Duitse thriller, gebaseerd op een beroemd psychologisch experiment uit 1971, is vooral indrukwekkend. En vrijdagavond op tv. Bij deze een kijkverplichting.

Enig probleem: wie hem gaat zien, mist de geniale invalbeurt van Artem Milevsky. En die is ook indrukwekkend.

Geen opmerkingen: