vrijdag, juli 14, 2006


The Buckler Memory

Ik vind: een man heeft zijn trots. Maar, een echte man is ook bereid die trots opzij te zetten wanneer de situatie daar om vraagt. Donderdag ging die vlieger voor mij op.

Ik besloot namelijk om aan een ritje op de racefiets een experiment te koppelen. Het experiment kreeg van mij de naam The Buckler Memory en hield in dat ik gehuld in Bucklershirt en Bucklerbroek ging testen of de merknaam Buckler, het bier waarmee geen Nederlander gezien wil worden, nog steeds op hoongelach kan rekenen.

Over het resultaat kan ik kort zijn. Kilometers maalde ik door het Friese land, maar niemand die iets zei over mijn tenue, terwijl de naam van het weggepeste alcoholvrije biertje er veelvuldig op voorkomt.

De praktijk was strijdig met mijn verwachtingen, want vooraf rekende ik op reacties, al was het maar van toeterende vrachtwagenchauffeurs. Maar moet het experiment nu als mislukt worden beschouwd? Natuurlijk niet. Mijn fietstocht bewijst het draagvlak voor Buckler.

Conclusie: Buckler kan terug in de schappen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi verhaal. Leuk! Even doorgeven, de dvd is aangekomen. Vandaag checken. Hoe was dancen in het valleitje? Ik heb vet gebeached in Scheveningen. Konings bijna.

Anoniem zei

Leuk verhaaltje, Rutger. Wordt het zo langzamerhand niet tijd dat Youp van 't Hek ook eens wordt weggepest, vooral nu hij hetzelfde heeft gedaan met Debbie van het Journaal.
Overigens het shirt was van Gerard en de racefiets van mij?
Rijdt ie nog een beetje?
groet,
Jeep

Rutger zei

Hee Jeep,
Dat heb je goed in de gaten, alleen de schoenen waren van mezelf. En die fiets, die fietst nog als een trein, vooral als ik erop zit..:-)

Anoniem zei

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Anoniem zei

Your website has a useful information for beginners like me.
»