maandag, juli 03, 2006


Die dingen in mijn bord

Je schrikt je toch een ongeluk, als je ze voor het eerst ziet. Allemachtig. Supersizen kan nu blijkbaar ook bij de biologische groenteboer.

Daar komen ze namelijk vandaan, bij de bioboer. Ik verdenk hem ervan dat ie de megabonen kweekt op een goedkoop akkertje nabij Tsjernobyl. Kost niks, ze groeien lekker groot en kijk eens hoe prachtig groen ze er van worden.

Een hele tas vol stond er van in de keuken en het duurde even voordat ik van de schrik was bekomen. Wat een joekels.

Eenmaal aan het idee gewend, leek het me ook wel weer iets hebben. Die dingen in mijn bord. Maar alleen de pitten worden opgediend. Jammer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Rutger,

Die bonen komen vast niet uit de tuin van pake, want die houdt niet van die grote bonen. Kleine boontjes daar zit veel smaak aan en dan ook biologisch dynamisch.
Ik heb je stukje even snel gescreend en er zitten leuke bij.
ik zal proberen om ze volgen. Misschien kun je Jan Blokker wel opvolgen bij de Volkskrant, nu hij op oude leeftijd is overgestapt naar de NRC.

groeten, Jeep

Anoniem zei

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»