woensdag, april 25, 2007

Drachten, toch, of niet?

Kijk dan wat een heerlijk veldje het Julianapark heeft! Daar was ik dus vanmiddag, om samen met Jasper en Annemiek tijdelijk de afstudeersores te ontvluchten.

Annemiek was wat later, het was de definitie van mooi weer en Jasper en ik trapten een balletje. Toen kwam er een jongen aangelopen. Hee, mag ik even meedoen? We vertelden hem dat we meer aan het bijpraten waren dan daadwerkelijk aan het voetballen, maar dat deerde hem niet.

Ik heb al zo lang niet meer gevoetbald. Ik heb er echt even zin in. Dus ik passte de bal naar de jongen – donkerblauw joggingpak, gouden kettinkje, afgetrapte sportschoenen, rond de 20 jaar – en hij begon meteen voor zichzelf te pielen.

Na een tijdje vroeg hij of wij ook voetbalden. Om het gemakkelijk te houden vertelde ik dat ik dat in Friesland deed (tegen een Utrechter moet je niet meteen Grou in de strijd gooien, is mijn ervaring). De jongen dacht even na, deed dat vervolgens hardop en zei: ehm, even denken hoor. Ehm, vv Drachten is dat, toch? Of niet?

Geen opmerkingen: