maandag, april 09, 2007

Swiet as Sûkerbôle

Toiletten niet meegerekend spelen twee kamers een belangrijke rol in mijn leven: mijn oude vertrouwde slaapkamertje in Grou en mijn bovenste beste Utrechtse pied-a-terre.

De kamer in Grou is vrij groot en huisvest ladingen rotzooi, prullaria en oud papier, terwijl mijn behuizing in Utrecht kleiner is, maar ook stukken minder ellende onderdak biedt. Het gevolg: de kleinste lijkt de grootste.

Vandaag ruimde ik in Grou maar eens wat zaken op, boven. Het was tenslotte Tweede Paasdag, een dag van niks, noppes en niente, waarop het goed plaatjes draaien is. En oude tijdschriften lezen.

Terwijl de ene jeugdzonde (Captain Hollywood) net de andere (2Unlimited) had afgelost, stuitte ik op een eigenhandig in het leven geroepen tweedelige muziekreeks, het onvolprezen Swiet as Sûkerbôle.

Ha, dat waren nog eens tijden. De alderprachtigste sûkerbôleferskes allegearre op ien cd!, kondigde het hoesje aan. En tot die categorie mogen de zwijmelaars van Mariah Carey, The Scorpions en The Bangles zeker gerekend worden. Swiet indeed.

Onder Swiet as Sûkerbôle lag Swieter as Twa Sûkerbôlen in mijn cd-rek, en daarmee was de reeks alweer voltooid. Een korte reeks inderdaad, maar heel veel is er ook niet aan dat soort muziek.

Geen opmerkingen: