woensdag, mei 30, 2007

Achter de oren van een couturier

Ik houd niet van glossy’s. Logisch ook, want ik ben man, en de meeste glossy’s zijn voor vrouwen. En mannenglossy’s gaan over fitness, of over auto’s, of over andere onderwerpen waar ik niet over wil lezen.

Maar nu is er Matthijs., met een punt erachter, omdat ie ‘van de makers van Linda.’ is, en Matthijs. is oké. Het blad ziet er goed uit – strak maar niet slick – en er staan mooie foto’s in. Van Edgar Davids bijvoorbeeld. Van die foto's word ik vrolijk.

En het tofste: een verhaal van David Remnick, journalistieke held van beroep. Remnick is op pad geweest met Bill Clinton, dus dat even duidelijk is dat de beste man ook daadwerkelijk een held is.

Ook mooi in Matthijs. zijn de details. Zo weet ik nu dat couturier Frans Molenaar zich sinds zijn facelift ook achter zijn oren scheert. Alleen dat maakt al dat het blad zijn geld dubbel en dwars waard is.

Geen opmerkingen: