zaterdag, juli 21, 2007

Spierpijn

Sommige dingen gaan heel gemakkelijk. Spierpijn krijgen bijvoorbeeld, daar heb ik de laatste weken helemaal geen moeite mee. Even sporten en ik kom de trap niet meer fatsoenlijk af. Step by step.

Daarom was ik donderdagavond niet gaan sporten. Vrijdags voetballen we namelijk altijd; ik moest me sparen. En dus at ik donderdag een bordje pasta, pakte op de bank mijn rust en ging vroeg onder de wol. Voorbereiding mensen! Er mee bezig!

Maar zul je altijd zien: heb je er net zin in en dan wordt er roet in het eten gegooid. Vrijdag begon het op de namiddag ongenadig te onweren. Ik stapte bij de krant in de auto en dacht: dat wordt niks.

Thuis constateerde ik dat aan de overkant van de straat de bliksem in een boom was geslagen. Een grote tak versperde de weg. Het leek me geen goed teken.

Maar zie, een paar uur later, om kwart over zeven, kwam ik Leo tegen en die vertelde dat het de komende twee uur droog zou blijven. Altijd goed op de hoogte van het weer, die Leo.

Ik kon met een gerust hart spierpijn krijgen.

Geen opmerkingen: