woensdag, september 12, 2007

De teen in Jan

Nou, dat was wel even schrikken mensen. Om met Bassie te spreken: allememaggies! En dat terwijl je denkt dat niets je nog kan verrassen.

Laatst nog: ik zap me halfslaperig door een fikse after dinner dip, zit ik opeens midden tussen de benen van een ietwat dikkige mevrouw. Er was bloed, er was close-up en ik gaapte nog maar eens.

Maar gisteravond was daar weer zo’n televisiemoment waardoor ik opveerde. Letterlijk, want ik ging van twoooing, als een springveer, met mijn hoofd richting toestel. Ik kon het amper geloven: het was Jan Mulder die seks had, on national television!

De Wereld Draait Door toonde een fragment uit Sextet, een film waarin regisseur Eddy Terstall naar het schijnt een dwarsdoorsnede geeft van seks en liefde in Nederland.

Het fragment begon meteen schokkend: een uitbundig sabbelende Mulder, zich uitlevend op de teen van zijn naakte tegenspeelster. Ik neem tenminste aan dat de teen van Esmarel Gasman was: haar blikken in de studio zeiden dat ze geen behoefte had een toe double aan te vragen.

Vervolgens werd het hoofdgerecht opgediend. Geen geslachtsdelen, wel de gekromde rug van een flink demarrerende Mulder. Van de knieblessure die hem dwong te stoppen met voetballen was niks te merken.

Het fragment had een rare impact op mij. Jan Mulder is de zestig gepasseerd. Hij woont in Bussum, maar in zijn hoofd nog altijd in Winschoten. Al 45 jaar is hij met Johanna.

In een interview zei Jan Mulder eens: Sex is een luxe verschijnsel; een mooie auto, waar je ook wel eens in wil rijden. Maar laten we het niet overdrijven. Het aantal vrouwen waarmee ik in mijn leven naar bed ben geweest is op de vingers van een hand te tellen.

Maar daar gaat het ook eigenlijk niet om. Die teen, dat deed het ‘m.

Geen opmerkingen: