zondag, september 23, 2007

Worst, kaas en appelsap

Kijk ‘m daar trots zitten, die Jasper. Zet een krabbel – die beste jongen hééft niet eens een handtekening – en is master. Zo gaat dat als je alles hebt gedaan what it takes. Dan krijg je een diploma.

Het was toch een tikkeltje raar, toen Jasper donderdag dat papiertje kreeg, en ik alleen deze foto. Want ik had ook best een dikke degree willen krijgen, ook al wist ik ook wel dat ik niet ter plekke tot master gekroond zou worden, daar in dat bloedhete zaaltje waar het zo academisch geurde. Maar ooit zal ook mij Het Papiertje worden uitgereikt.

Hiermee is niet gezegd dat het niet een toffe middag was. Zo was er een symposium en waren er presentaties. Wat wil een mens nog meer? Kaas, worst en appelsap inderdaad, en dat was er ook! Hulde aan de VU.

Wilbert van de Examencommissie (niet zijn echte naam) vertelde bij het uitreiken van de diploma’s dat alles er in twee talen op stond. In het Nederlands en in het Engels, zodat je er overal op de wereld mee terecht kunt.

Behalve dan in Frankrijk, want daar spreken ze geen van beide.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi rutger

Nog even doorzetten dan kun je zelf tekenen.


......

Anoniem zei

Poeh, leuke jongen zeg...