donderdag, augustus 23, 2007

Door de Leeuwarder Bermudadriehoek

Ik ging dus op bezoek bij de dieren in Aqua Zoo Friesland. Met de fiets, want geen auto en bovendien sowieso daarom: het was mooi weer. Leek het.

Vooraf wees Wieberen nog even op de kaart waar ik precies langs moest. Dat is nog best een eindje, dacht ik toen al. Maar ja, ik ben een man van halfvol, dus ik besliste dat het heel goed was te doen. Eitje. Anderhalve peddel.

Een paar minuten later geselde ik de trappers van Gerrie haar oude barrel, eens een fiere Batavus Barcelona. Het weer sloeg om. Het begon te druppelen, toen te regenen, en vervolgens te plenzen.

Fijne regen was het wel. Van dat suizende. Geen wind, een lekkere temperatuur en ontzettend dikke druppels. Heerlijk om in je zwembroek op vakantie in Zuid-Frankrijk doorheen te sjokken. Met piepende slippers en een plakkend shirt. Maar niet om mee door Camminghaburen te fietsen.

Bovendien: ik verdwaalde.

De bizar kronkelende straten stuurden me onverbiddelijk het bos in. Volgens mij is die wijk daarvoor gemaakt. Ze schijnen nog steeds te zoeken naar die stagiair die nooit bij de Albert Heijn aankwam.

Nog een meevaller: de Barcelona haalde het. Dat had ik vooraf niet durven hopen. Totaal doorweekt meldde ik me al nadruppelend bij de balie. Binnen maakten de visvragende ogen van de zeehond van dienst de dag helemaal af.

Geen opmerkingen: