donderdag, augustus 09, 2007

Parkeren in Amsterdam

Laten we er niet omheen draaien. Parkeren in Amsterdam is niet altijd een pretje. Maar woensdag dus mooi wel. Held Ger leende mij zijn parkeerkaart en vogels floten een lied.

Naar de stad getuft, slechts een keer verkeerd gereden, auto in een vak gezet en drie minuten later tuurde ik vanaf een ronkende pont over het IJ, onderweg naar het centraal station.

Als je op die manier het centrum nadert dan heb je amper het idee dat je in de altijd levende hoofdstad bent. Vanaf de pont zie je de achterkant van het station, maar dat is dan ook. Het IJ klotst. Je waant je op de MS Grou.

Eenmaal aangemeerd en om het station heengelopen belandde ik op het Droogbakplein. Zoiets. Daar bleek al gauw dat ik toch niet in een suf provinciestadje was beland. Een zwerver vlijde zich flink zuchtend en boerend op het bankje dat met de rug tegen de mijne stond. Weg lieflijkheid, hallo city life.

In de trein tussen Zwolle en Leeuwarden vertelde een man me eens dat hij eens per jaar met de mannen van de familie een dag naar Amsterdam ging.

Het spul reed dan vanuit Friesland naar het station van een klein plaatsje een goed eind buiten Amsterdam. Daar werd de auto achtergelaten, het laatste eindje legden ze per trein af.

Want ja, zo zei de man, met de auto Amsterdam in, dat was geen doen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Rutger,

En hoe was het in restaurant A'dam bij de Watertoren? Het eten is heel gewoon, maar ik vind het restaurant door zijn grootte en de entourage in de oude centrale oid heel imponerend. En dan te begrijpen dat je op een vrijdagavond ook nog moet wachten op plek!
In die buurt woon/leef ik dus de laatste maanden, want Heleen woont een paar straten verderop. Aan de overkant van de Haarlemmerweg zit het Westerpark, dat ook erg leuk is.

Tot maandag.
Oh ja, mooie verhaaltjes. Je groeit, vind ik. Complimenten! Heb je als een ander podium gedacht? Waar het ook nog wat oplevert! Moet ooit lukken, lijkt mij.

Anoniem zei

Je kunt ook nog altijd lekker rond Schiphol parkeren, je met de shuttlebus naar het openbaar vervoer bij Schiphol laten rijden en voila!

http://parkerenluchthavenschiphol.nl/