dinsdag, augustus 28, 2007

Web 2.0, met een wit propje erin

Ik weet niet veel van spinnen, maar wel dat ik een ontzettende hekel aan ze heb. En dat dit best een grote was.

Hij hing in de tuin en had zichzelf een enorm web geregeld. Noem het maar Web 2.0. Het was gewoon indrukwekkend. Bijna groter dan mijn kamer in Utrecht was het oppervlak, van de boom naar de struik en dat dan in een driehoek. Grote spinnen grote webben, zo zal het zijn.

Deze spin zat er, met zijn dikke poten, gewoon op te wachten om getest te worden. Dat zag je zo. Hij daagde de boel uit. Met zo’n zelfde houding als Jan. Zo van: allemaal!

Ik legde hem eerst onder toeziend oog van Jelmer en Janne vast op de foto. Vervolgens deponeerde Janne onder toeziend oog van Jelmer en mij een langpootspinachtig wezen in het web.

En toen gebeurde dat wat je normaal alleen op Discovery ziet. Die dikke spin sjeesde op zijn prooi af en begon de langpoot als een maniakale rond te draaien, hem onderwijl inpakkend met een zijdezacht wit plakgoedje dat uit zijn kont leek te komen.

Het was zo gepiept. Binnen tien seconden hing er in plaats van een langpootspin een wit propje in het web.

Spin tevreden, wij tevreden, een ervaring rijker.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Whaha... hoe gek! Die lui van die free fight, daar op de achtergrond vaart mijn pa vol trots op zijn 11 meter schuit! Wat een toeval!

Anoniem zei

Dit is niet aardig, om je vriendin zo te omschrijven